Wygrywa walka o oglądalność - Imprezy / Dieta / Uroda / Rekreacja - SPZ, z nami nie można się nudzić!

BCAA…

Prywatna klinika uzależnień w Bydgoszczy i Bemowo BCAA są to aminokwasy rozgałęzione, które często można spotkać u ludzi, którzy ćwiczą sporty wytrzymałościowe. Jest to jeden z najlepszych sposobów na rozwój naszego ciała. Głównymi zaletami…

Żywienie w chorobie …

natychmiastowo.pl/mezczyzni/buty-sportowe-meskie/reebok/classic/classic-leather  Nikt z nas na co dzień nie myśli o układzie oddechowym i przypominamy sobie o nim dopiero wówczas, gdy dopadnie nas jakaś nieprzyjemna infekcja. Infekcje dotykające układ oddechowy przeno…

Wyleczyć bezsenność…

Z bezsennością ma do czynienia bardzo duża liczba osób. Zazwyczaj jest ona spowodowana tempem życia za którym niejednokrotnie trudno jest nam nadążyć. Poza tym stres, problemy zawodowe i oso…

Wygrywa walka o oglądalność

Było by wskazane aby podmioty które zobowiązane są teoretycznie do pewnego rodzaju działań faktycznie starały się ze swoich zobowiązań wywiązać w stopniu przynajmniej przyzwoitym jeżeli nie bardzo dobrym. Dotyczy to zarówno takich które pełnia wyjątkowo ważne role jak i tych które można uznać za marginalne, jednakże to że działalność danego podmiotu ma małe oddziaływanie na rzeczywistość nie znaczy że musi on koniecznie zaprzeczać celowości swojego działania przez całkowita zmianę jego charakteru. Tego właśnie dopuszczają się media publiczne których działalności z pewnością nie da się uznać za marginalną przeciwnie ich siła oddziaływania jest bardzo duża co też często jest podkreślane. Niestety z samą sil a nie jest związane wiele więcej czyli chociażby wartość tego co media publiczne tworzą i ludziom przekazują. Jak wiadomo to co je przede wszystkim odróżnia od mediów komercyjnych to ten fakt że nie są teoretycznie nastawione na zysk. Żaden podmiot publiczny nie jest nastawiony na zysk tylko spełnia określona misję, która wpływ też teoretycznie na ramy programowe w przypadku mediów. Jednak jedna kwestia to wyznaczanie określonych ram a inna trzymanie się ich faktycznie i realizacja określonej misji. Od kiedy pojawiły się media komercyjne a w szczególności telewizje wspominano w dyskusjach że telewizja publiczna jak i inne media tym się różni od komercyjnych że jest zdecydowanie bardziej ambitna i jej programy nie są tak nabite papka intelektualną na najniższym z możliwych poziomów. Faktycznie jeszcze kilka lat temu telewizja publiczna albo radio dokładały wysiłku by różnić się na swoją korzyść od tych stacji i telewizji które stawiały przede wszystkim na rozrywkę i nic więcej. Jednakże jak się okazało samo społeczeństwo zaczęło się skłaniać właśnie ku tego typu stacjom które miały zdecydowanie więcej rozrywki niż programów kulturalnych i ambitniejszych. To w bezpośredni sposób wpłynęło na poziom oglądalności w ciągu doby, media pub liczne zaczęły zdecydowanie przegrywać z komercyjnymi na polu oglądalności co przekładało się na zyski z reklam. Mimo że telewizja nie stara się zarabiać i finansowana jest z abonamentu to statutowe źródła dochodów również obejmują reklamy czyli mniejsza oglądalność a przez to mniej reklam i mniejszy budżet. W krótkim czasie zatem media publiczne postanowiły dorównać poziomem do tych komercyjnych tak by odzyskać swoich odbiorców. Co nie skończyło się takim sukcesem jak się spodziewano ponieważ komercyjne media zawsze będą miały większe budżety i będą wypełniały ramówki programowe ciekawszymi filmami i innymi programami rozrywkowymi. Krótko mówiąc wygrywa walka o oglądalność i potencjalne zyski z reklam a przegrywają wszyscy ci którzy oglądając telewizję albo słuchając radia poszukują czegoś ambitniejszego wyrastającego ponad poziom. Wszystko sprowadzono do jednego to co jest oglądane albo słuchane jest dobre a reszta musi walczyć o miejsce w ramówce. Taka sytuacja zaciera różnice międw ciągu mi publicznymi a komercyjnymi do praktycznie niezauważalnej cienkiej kreski.