Reklama szokująca - Imprezy / Dieta / Uroda / Rekreacja - SPZ, z nami nie można się nudzić!

trener personalny wr…

agencje reklamowe Bielsko - Biała  Atlas jest jednym z najlepszych urządzeń do rozwoju naszych mięśni, w zależności od jego rozbudowania, mamy możliwość takiej ilości rozwoju naszych mięśni. Można znaleźć podstawowe atlasy…

Uprawiaj sport…

ad.com.pl - agencja reklamowa Sport jest jednym z najważniejszych momentów w naszym codziennym życiu. Dzięki tej czynności, która pozwala nam na „rozruszanie kości” mamy możliwość polepszenia naszej ogólnej kondycji, sił…

Ziołolecznictwo…

turnabol Na całym świecie istnieje ponad dwadzieścia tysięcy różnych rodzajów roślin, które są powszechnie używane do celów medycznych. Wciąż produkowane są nowe rodzaje kremów, balsamów, maści i lek…

Reklama szokująca

Ryzykowną formą reklamy w dzisiejszych czasach jest reklama szokująca, która zawiera w sobie motywy powszechnie używane za ryzykowne, szokujące, wzbudzające mieszane uczucia. Jeżeli taka reklama zrobiona jest w sposób dobry i profesjonalny to z pewnością osiągnie zamierzony sukces, nic nie działa tak dobrze na klienta jak zaskoczenie, ciekawość i pobudzenie zmysłów. Wszystkie te czynniki pozytywnie wpływają na nastrój klienta, który chętniej zakupi oferowany w reklamie produkt, dzięki czemu potwierdzi tylko słuszność tezy, że reklama szokująca jest dobrym sposobem na kampanię reklamową. Jednak występuje też duże ryzyko, ponieważ jeżeli taka reklama jest wykonana amatorsko to skutek będzie zupełnie inny, klient poczuje obrzydzenie i na pewno nie skorzysta z usług tej reklamy. Celem tego typu działań jest zwrócenie uwagi na dany produkt, zazwyczaj wspiera krótkookresową strategię sprzedaży. Zazwyczaj występuje w niej tematyka związana z zaskoczeniem, strachem i przemocą na granicy dobrego smaku. Główną rolą reklamy szokującej jest - poprzez kreowanie prowokacji i skandali - niepozostawienie jej odbiorcy wobec niej obojętnym. Reklama taka powoduje wzburzenie, wodzi na pokuszenie, przykuwa uwagę, szok. Działa krótko, ale bardzo intensywnie i jest najczęściej efektywna. Szokująca reklama niczego poza świadomością produktu nie buduje: szokiem można sprzedać produkt, ale nie markę. Ryzykiem przy stosowaniu tego rodzaju środkiem reklamy jest możliwość przekroczenia granicy dobrego smaku, to może grozić utratą reputacji marki. Co dla jednych jest prowokujące, dla innych może być pomysłowe. Celem skandalizujących reklam nie jest obrażanie konsumenta. Odwołują się one do jego poczucia humoru i stanowią wyzwanie dla seksualnych, religijnych i moralnych tematów tabu. Jednak odważna reklama wiąże się z ryzykiem odstraszenia klientów zamiast przyciągnięcia ich. W większości wypadków ryzyko zostało wkalkulowane w koszty. Wywołanie skandalu to sposób na osiągnięcie rozgłosu niewielkim kosztem. Czasami wystarczy parę plakatów. Jeżeli gazety i telewizja będą mówić o "skandalizującej kampanii", która w dodatku spotka się z wieloma głosami oburzenia, to zrobią produktowi bezpłatną reklamę. Telewizyjny spot kosztowałby znacznie więcej. Specjaliści od reklamy dbają o to, aby za wszelką cenę przyciągnąć uwagę konsumenta. Efekty ich pracy bywają różne. Bombardując nas utartymi zwrotami lub niekonwencjonalnymi skojarzeniami, mogą nudzić, szokować lub złościć. Najgorzej byłoby dla reklam, gdybyśmy pozostawali wobec nich obojętni. Reasumując reklama ta może być bardzo dobrym rozwiązaniem na przyciągnięcie uwagi klienta, jednak należy pamiętać, że nie można w niej przesadzać, ponieważ wtedy skutek będzie tragiczny, a klienci zniechęcą się do produktów firmy korzystających właśnie z tej reklamy. Reklama ta musi być wyjątkowa i zrobiona profesjonalnie, bo w przeciwnym wypadku nie ma co liczyć na korzyści płynące z tego typu reklamy, można liczyć tylko na straty i niechęć klientów.