Procent prawdy w reklamie - Imprezy / Dieta / Uroda / Rekreacja - SPZ, z nami nie można się nudzić!

Woda ważna w trening…

To jak ważna jest woda podczas treningu wie każdy sportowiec. Nasze ciało składa się w większości z wody, co sprawia, że jest ona jednym z najpotrzebniejszych składników, którego musimy przy…

Odpowiednia dieta do…

W celu zwiększenia i przyspieszenie naszych efektów w treningu powinniśmy stosować odpowiednią dietę. Ważne jest to, aby nasza dieta była bogata w najpotrzebniejsze lub uboga we wszelkie nie…

Domowe ćwiczenia…

Wielu ludzi nie stać na drogi sprzęt treningowy lub nie mogą sobie pozwolić na ćwiczenia na siłowni. Jest jednak szereg rozwiązań, które pozwolą nam ćwiczyć w naszym domu i da nam możliwość …

Procent prawdy w reklamie

W społeczeństwie które zdecydowanie uległo urokowi konsumpcyjnego trybu życia wcale nie sprzedaje się tak łatwo jakby można było pomyśleć. To że ludzie poszukują towarów i je masowo kupują nie znaczy że kupią każdy który się na rynku pojawi pewnie i sami producenci oraz sprzedawcy nie byli z takiego stanu rzeczy zadowoleni. Ponieważ jak mówią odmowa jest podstawą bytu dla handlowca, bez odmowy nie istniałaby konkurencja czyli wiele podmiotów musiało by zwyczajnie zniknąć na dobre. Zatem konkurencja jest zjawiskiem pożądanym i przez samych przedsiębiorców nie wspominając o klientach i konsumentach którzy otrzymują coraz lepsze a jednocześnie tańsze towary usługi, przynajmniej takie wrażenie można odnieść kiedy to się ogląda reklamy w telewizji albo wysłuchuje ich w radio. Wszędzie jest sugerowane w bardzo ciekawy sposób czasem jednak i mniej udany że dany towar czy usługa jest dokładnie tym czego klient potrzebuje a przede wszystkim wyróżnia się jakością na tle konkurencji i to w znaczący sposób. Także myślący nabywca po usłyszeniu reklamy powinien się udać do jakiegoś punku i zrealizować konkretną transakcję. Jednakże tylko zakładając że w reklamie powiedziano samą najszczerszą prawdę dotyczącą właśnie reklamowanego dobra. Pytanie które rodzi się w umyśle doświadczonego klienta konsumenta brzmi następująco, ile jest w reklamie którą właśnie zauważył prawdy a ile tylko i wyłącznie marketingowego bełkotu jak się zupełnie bez ogródek niektórzy wypowiadają. Założenie że ktoś mija się z prawdą by swój towar sprzedać jest absolutnie niepokojące ale przecież reklamy nie funkcjonują od wczoraj i każdy wie jaki jest ich cel. Zwiększenie sprzedaży przez wzrost zainteresowania produktem także tego co reklama przedstawia nie można traktować dosłownie tylko jako pewnego rodzaju wariację na temat produktu. Nie są to kłamstwa w sensie stricte ponieważ wówczas reklama nie była by dopuszczona nie jest tez to co w niej zawarte samą czystą prawdą. Tylko treścią z pozytywnym namawiającym na kupno przekazem. Czyli skoro ktoś zamówił reklamę to nie po to by w niej zamieszczono wszystkie informacje typu, że cukierki owocowe są niezdrowe i psują zęby. W takiej reklamie znajdzie się informacja że same cukierki zawdzięczają swój niepowtarzalny smak temu faktowi że są wyrabiane na bazie prawdziwych owoców i koncentratów z soków. Ten natomiast fakt że nadmiar cukru i słodyczy jest szkodliwy dla szkliwa i zębów dziecka jest powszechnie matkom znany więc od nich zależy ile cukierków dziecku kupią i pozwolą jeść. Skutków obżarstwa i braku ostrożności nie można zrzucać na barki producenta, było by to dosyć nietypowe i dziwne. Czyli reklamy zawierają tyle informacji zgodnych z rzeczywistością ile faktycznie może wpłynąć na poprawę sprzedaży. Czasem też jest to pozytywne zaprzeczenie czyli podkreślenie wracając do cukierków, że są naturalne bez cukrowe i nie szkodzą tak jak standardowe. Znaczy producent zawsze poszuka sposobu by się na tle konkurencji wyróżnić a czy konsumenci uwierzą to już inna kwestia.