Lokalne media lokalną reklamą - Imprezy / Dieta / Uroda / Rekreacja - SPZ, z nami nie można się nudzić!

Motywacja do ćwiczeń…

astma-alergia.pl/metyloksantyny/ Motywacja jest jedną z najważniejszych części naszego treningu, bez niej nie mamy żadnych szans na rozwój naszego organizmu i nie możemy zacząć żadnego treningu. Jeżeli chcemy rozpocząć jaki…

Leczenie kolorami…

Świat jest tak skonstruowany, że z każdej strony otaczają nas kolory. Niektóre z nich działają uspokajająco, inne drażnią i odpychają. Działają zarówno na nasze ciało jak i na psychikę. Lecz…

Pociąg do informacji…

Ludzka ciekawość jest jedną z tych cech która zdecydowanie ma bardzo dużą silę przebicia w życiu jednostek jak i też całych społeczeństw. Nie ma w tym nic złego a przynajmniej nie powinno ta…

Lokalne media lokalną reklamą

Gazety, telewizja, radio i portale internetowe to środki masowego przekazu, których głównym celem jest informowanie odbiorców o najważniejszych wydarzeniach. Przyznać należy, że wiadomości faktycznie są przekazywane, choć nie zawsze we właściwy sposób. Często można spotkać przekazywanie wiadomości w pośpiechu i telegraficznym skrócie, co może okazać się trudne do zrozumienia przez przeciętnego odbiorcę. Media to jeden z ważniejszych elementów życia społecznego, ich zadaniem jest nie tylko przekazywanie informacji, ale także kreowanie świata, udzielanie porad i wskazówek. Bez względu na sposób przekazywania informacji – artykuł prasowy, wiadomość w Internecie czy program radiowy lub telewizyjny – odbiorca ma możliwość bieżącej oceny świata i rzeczywistości. Dzięki mediom można otrzymać wszelkie informacje, od prozaicznych wiadomości dotyczących przewidywanej pogody, po problemy komunikacyjne związane z utrudnieniami na drodze, poprzez wszelkiego rodzaju newsy dotyczące zarówno świata gwiazd jak i lokalnego podwórka. Media, zwłaszcza te o zasięgu lokalnym, w pewien sposób zostają odbierane jako swoista reklama lokalnego środowiska, dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że przekazywane informacje dotyczą głównie problemów związanych z najbliższym środowiskiem czyli tym, co bezpośrednio dotyczy mieszkańców danego terenu. W przeciwieństwie to mediów o zasięgu regionalnym czy ogólnokrajowym informacje przekazywane przez lokalne gazety, rozgłośnie radiowe czy telewizję kablową są bardziej rozbudowane i uszczegółowione, poza tym odbiorca ma możliwość bezpośredniego zlokalizowania przedstawianej kwestii czy omawianego problemu, a tym samym własnej, rzetelnej oceny. Bohaterami reportaży często są osoby bezpośrednio znane czytelnikowi tudzież takie, których poznanie nie stanowi większego problemu. Podobnie rzecz ma się w przypadku firm czy instytucji pojawiających się w lokalnych mediach. Jeśli informacja dotyczy pozytywnego zjawiska, bez problemu może ono znaleźć oddźwięk w lokalnym społeczeństwie z korzyścią dla osoby, firmy czy instytucji będącej bohaterem wiadomości. Przykładowo, informacja dotycząca pozytywnych działań jakiejś firmy, np. wspomożenia lub zorganizowania akcji charytatywnej, przedstawia właściciela zakładu jako osobę pozytywną i godną zaufania, tak samo postrzegana będzie więc firma, w efekcie odbiorca – kierując się informacjami przekazanymi przez media – wybierze właśnie tę firmę, wierząc, iż jego oczekiwania zostaną w pełni zrealizowane. Podobnie rzecz wygląda w przypadku informacji o charakterze negatywnym. Odbiorca może zniechęcić się do jednostek przedstawianych negatywnie w mediach, a tym samym zrezygnować z kontaktów i usług przez nie świadczonych. Lokalne media same w sobie stanowią więc doskonałą reklamę dla osób, firm i instytucji działających na danym terenie, w pewien sposób stają się wyznacznikiem działań i swoistą wskazówką dla potencjalnego odbiorcy, niekiedy wręcz ustanawiają ich punkt widzenia. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że głównymi tematami poruszanymi w lokalnych mediach są przede wszystkim problemy i wydarzenia z lokalnego środowiska.