Dzieci odbiorcami reklamy - Imprezy / Dieta / Uroda / Rekreacja - SPZ, z nami nie można się nudzić!

Czym jest ta dzienni…

Lekarze Warszawa Jak się powszechnie przyjęło mówić nie ma chyba nic ważniejszego niż poczucie własnej niezależności, ograniczonej rzecz jasna konwenansami ale jednak samej w sobie nie naruszonej przez żadne…

Pływanie a mięśnie…

dobry, bardzo tani optyk pszczyna Podczas pływania rozwijają się wszystkie nasze mięśnie, bardzo ważne jest to, że pływanie działa na wszystkie nasze mięśnie, pomaga to nam na ćwiczenie każdego możliwe mięśnia, jaki posiadam…

dietetyk trójmiasto…

 Podczas naszego treningu nie tylko nasze ćwiczenia są ważne, również ważna jest nasza dieta. Warto zastanowić się nad tym, jak nasza dieta może wpłynąć na nasz trening. W zależności od te…

Dzieci odbiorcami reklamy

Dzieci stanowią znaczną część widowni reklam telewizyjnych, chętnie korzystają z reklam i jako konsumenci mają duże znaczenie dla reklamodawców. Jednocześnie reklamy mają na dzieci znaczny wpływ, i to wielostronny. Oglądanie reklam zabiera dzieciom bardzo dużo czasu. Ponieważ w Polsce dzieci oglądają telewizję średnio ponad trzydzieści godzin tygodniowo, można obliczyć, że na reklamy przypada najmniej 3 godziny. Dzieci chętnie oglądają reklamy przed programami i po obejrzanym filmie. Dzieci w wieku przedszkolnym nie rozumieją jeszcze istoty reklamy. Wierzą, że reklamy mówią prawdę, są, więc bardzo podatne na ich perswazję. Dzieci traktują reklamę jak każdy inny film. Dopiero w wieku szkolnym zaczynają rozumieć, co jest ich celem, a także różnicować reklamy z punktu widzenia tego, co reklamują, dla kogo produkt jest przeznaczony, co im się w reklamie podoba, a co nie podoba. Ostatnio przeprowadzano badania, które wskazały, że duży procent zakupów rodzice dokonują pod wpływem dzieci, których preferencje kształtowane są przez reklamy. Dzieci stosują rozmaite, często skuteczne strategie dla skłonienia dorosłych do kupienia tego, czego pragną. To działanie poprzez dzieci jest świadomie zamierzone i dzieci traktowane są przez nich przedmiotowo, jako narzędzia dla osiągnięcia zysku. Reklamy są tworzone i emitowane po to, by poprzez nie wpływać na widzów. Wpływ ten może powodować skutki uświadamiane przez odbiorcę, np. pragnienie posiadania jakiegoś produktu, oraz takie, których odbiorca nie uświadamia sobie w pełni. Dotyczy to przede wszystkim apeli emocjonalnych, odbieranych zarówno przez dorosłych jak i dzieci, jednak ma to szczególne znaczenie u dzieci, które dopiero uczą się świadomego rozumienia swoich emocji, gdyż świadomość emocji jest zdolnością wytwarzaną w toku rozwoju. Pod wpływem reklam dzieci dokonują zakupów produktów reklamowanych, a także nakłaniają rodziców, by je kupowali. Reklama, która może być traktowana przez dorosłego widza jako swego rodzaju konwencja, dla dziecka jest po prostu filmem. Tym silniejsze jest jej oddziaływanie na dzieci, które nie rozumieją mechanizmów stosowanych w reklamach i są wobec nich całkowicie bezbronne. Część reklam adresowanych jest wprost do dzieci. Są one umieszczane w bezpośrednim sąsiedztwie programów dla dzieci. Najczęściej dotyczą one zabawek i pożywienia niepotrzebnego dla zdrowia, a zawierającego dużo cukru, tłuszczu i konserwantów. Reklamy zabawek starają się pobudzić chęć ich posiadania, często zawierając fałszywe.. Reklamy informują, że zjadane przysmaki dają siłę i zdrowie. Te fałszywe sugestie z premedytacją podawane są przez twórców reklam, bo produkcja reklam poprzedzana jest badaniami dotyczącymi skuteczności ich oddziaływania. Natomiast niezorientowanym odbiorcom czasem trudno jest uwierzyć, w jak wielkim stopniu dzieci ulegają takim sugestiom. W ten sposób propaguje się wśród dzieci styl życia nastawianego na zdobywanie dóbr materialnych, gdzie ilość posiadanych rzeczy stanowi o wartości człowieka. Pragnienie posiadania różnych artykułów wydaje się być głównym celem życia, tym bardziej, że inne wartości nie są promowane.